Παρουσία πολλών γονέων, παιδιών, δημάρχων, αντιδημάρχων και πλήθους κόσμου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Κυριακή 18 Ιουνίου το 2ο Συνέδριο Ψηφιακού Εγγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο του έργου «Δράσεις Ψηφιακής Εκπαίδευσης και Ψηφιακού Εγγραμματισμού».
Παράλληλα στο περιθώριο των εργασιών του συνεδρίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο, απονεμήθηκαν οι βεβαιώσεις παρακολούθησης για τη Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο» από τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη σε μαθητές, καθώς και αναμνηστικά δώρα σε όλους τους παρευρισκόμενους συνέδρους.
Το συνέδριο χαιρέτησαν με σύντομες ομιλίες ο διευθυντής του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Αττικής Σ. Νικολαρόπουλος, και ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Αττικής, Δ. Δρόσης,
Παραβρέθηκαν ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής Γ. Δημόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Γ. Βλάχος, ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Χ. Αλεξανδράτος, ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής Β. Ζορμπάς, οι υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι με την παράταξη ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ Χ. Γαλανοπούλου και Α. Τρανούλη, αντιδήμαρχοι των Δήμων Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Αλίμου, Νέας Σμύρνης, Νέας Ιωνίας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πεύκης-Λυκόβρυσης και άλλοι.
Γ. Πατούλης: «Πολίτες με αυτοπεποίθηση στον ψηφιακό κόσμο»
Χαιρετίζοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης τόνισε: «Από την πρώτη στιγμή υποστήριξε και συνεχίζει να υποστηρίζει με θέρμη τον ψηφιακό εγγραμματισμό γιατί θεωρεί ότι είναι πολύ σημαντικός στο σημερινό ολοένα και πιο ψηφιοποιημένο κόσμο, με το ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο των μέσων ενημέρωσης και της πληροφόρησης, σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό διαδικτυακών πηγών πληροφόρησης». Και πρόσθεσε: «Θέλουμε οι πολίτες να κινούνται με αυτοπεποίθηση στον ψηφιακό κόσμο και να είναι ενημερωμένοι. Έτσι λοιπόν από το 2021, για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού και η αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, υποστηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς περαιτέρω με σεμινάρια και πρακτικά παραδείγματα. Τα σεμινάρια (διαδικτυακά ή με φυσική παρουσία στους Δήμους) υλοποιούνται προς όλες και όλους χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις ψηφιακής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα, ποσοτικά και ποιοτικά ως σήμερα μας ικανοποιούν ιδιαίτερα και αναμένουμε:
Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση του κοινού και γνώσεις σχετικά με την παραπληροφόρηση
Eυρύτερη κατανόηση του ψηφιακού εγγραμματισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τον παράγοντα της Τεχνητής Νοημοσύνης
Yπεύθυνη και ασφαλή χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών
Επιπρόσθετα δρούμε συμπληρωματικά με δράσεις με άλλα έργα που χρηματοδοτούνται από πόρους των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014 -2020» και ειδικότερα την Επιτελική Δομή Social Network Αττική και το Κέντρο Καινοτομίας Περιφέρειας Αττικής (ΚΕΚΠΑ)»..
Κλείνοντας, ο Γ. Πατούλης αναφέρθηκε στη Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο» η οποία, όπως τόνισε, στοχεύει στην επαφή των μαθητών με τις Επιστήμες, την Έρευνα και την Καινοτομία. «Η ενθουσιώδης συμμετοχή των μαθητών, η θερμή ανταπόκριση και τα επαινετικά σχόλια των γονέων μας δίνουν δύναμη για τη συνέχεια και δικαιώνουν την επιμονή μας σε στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες όπως το «Παιδικό Πανεπιστήμιο», που στηρίζουν τις νέες γενιές και επενδύουν στη γνώση και την καινοτομία», σημείωσε.
Οι θεματικές
Μεταξύ των βασικών εισηγητών του Συνεδρίου ήταν η επιμελητής Ανηλίκων – κοινωνική λειτουργός Αγγελική Ρουμελιώτου, προσεγγίζοντας το θέμα «Το δικαίωμα των παιδιών να μεγαλώνουν με (ψηφιακή) ασφάλεια». Επίσης, ο κ., συντονιστής του Κέντρου Καινοτομίας Περιφέρειας Αττικής Πέτρος Ποδάρας ανέλυσε τη δεύτερη φάση του Παιδικού Πανεπιστημίου και ο Στέλιος Γκέκας, υπεύθυνος του Social Network Αττικής μίλησε για τις δράσεις εκπαίδευσης σε στελέχη της δημόσιας διοίκησης, το trafficking, Δημόσια Υγεία και φιλοσοφική διαχείριση του στρες.
Για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, τις σύγχρονες τάσεις & προκλήσεις μίλησε ο Ειδικών Καθηκόντων ψυχολόγος από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Γεώργιος Νάκος. Τέλος, ο κ. Άρης Λούβρης έκανε απολογισμό της δράσης Ψηφιακού Εγγραμματισμού στην Περιφέρεια Αττικής με παράλληλη εισαγωγή για την τεχνητή νοημοσύνη και πώς επηρεάζει την καθημερινότητά μας.